DEVAM:
4. Allaha İsyan Olan Hususlarda Adağın Caiz Olmayışı
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ يَحْيَى بْنِ
سَعِيدٍ،
عَنِ
الْقَاسِمِ
بْنِ مُحَمَّدٍ،
أَنَّهُ
سَمِعَهُ
يَقُول :ُ
أَتَتِ امْرَأَةٌ
إِلَى عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
عَبَّاسٍ
فَقَالَتْ :
إنِّي
نَذَرْتُ
أَنْ أَنْحَرَ
ابْنِي. فَقَالَ
ابْنُ
عَبَّاسٍ :
لاَ
تَنْحَرِي
ابْنَكِ،
وَكَفِّرِي
عَنْ
يَمِينِكِ.
فَقَالَ شَيْخٌ
عِنْدَ ابْنِ
عَبَّاسٍ :
وَكَيْفَ
يَكُونُ فِي
هَذَا
كَفَّارَةٌ ؟
فَقَالَ
ابْنُ عَبَّاسٍ
: إِنَّ
اللَّهَ
تَعَالَى
قَالَ : ( الَّذِينَ
يُظَاهِرُونَ
مِنْكُمْ
مِنْ نِسَائِهِمْ
) [المجادلة : 2]،
ثُمَّ جَعَلَ
فِيهِ مِنَ
الْكَفَّارَةِ
مَا قَدْ
رَأَيْتَ.
Kasım b.
Muhammed'den: Abdullah b. Abbas'a bir kadın gelerek:
«— Oğlumu kurban
kesmeyi nezrettim» dedi. îbn Abbas:
«— Oğlunu kesme,
yemin kefareti ver.» dedi. Bu sırada İbn Abbas'ın yanında oturan bir ihtiyar
söze karışarak:
«— Bu konuda
kefaret nasıl olur?» dedi. İbn Abbas da:
«— Zıhar yapan
gibi öder» diyerek şu ayeti kerimeyi okudu:
«içinizden zıhar
yapanların karıları onların anaları değildir. Anaları kendilerini doğuranlardan
başkası değildir... Kadınlarından zıhar ile ayrılmak isteyip de sonra
sözlerini geri alanlar birbirleriyle temas etmeden Önce bir köle azat etmeleri
gerekir. İşte size bununla Öğüt veriliyor. Allah, ne yaparsanız hakkıyla
haberdardır. Fakat kim (bunu) bulamazsa yine birbirleriyle temas etmeden önce
aralıksız iki ay oruç (tutsun). Buna da güç yetiremezse, altmış yoksul
doyursun.»[Mücadele 2-4]